Klaga på rökare?

En sak jag märkt med folk är att dom kan hacka på en rökare. T.ex. när jag står ute och röker (vid angiven plats utav skolan) så kan det ändå komma en kommentar om att det är äckligt att röka. Men ändå har man sett massvis utav dom personerna som ska komma och hacka på en röka på fester eller något. På ett eller annat sätt tycker jag det är rent jävla hyckleri, Om dom ska klaga på andra att det är äckligt varför i helvete gör dom det då? Dom säger även att det luktar skit osv, Jag bryr mig själv inte om vad andra tycker, jag kör mitt egna race och luktar nerbränd skog om jag så måste för att få röka en cigg. Men om man tänker på andra och inte mig kanske det är känsligt för dom att få höra sådant, dom kanske tycker röklukten luktar gott. Det är nästan samma sak som att )du( köpt en parfym som du älskar men alla andra hatar.. SAME SHIT ffs!..

Men om vi ska snacka hoppa till en helt annan sak som jag tycker är äckligt men inte något man kan få allmänt stöd till att få kritisera är feta människor. Om jag i skolan någonsin skulle säga till en person där det är klart och tydligt att den personen är fet/tjock/överviktig (välj själva vilka ord) skulle jag säkerligen hamna hos antimobbninggruppen, Men varför lixom? Men VEM vågar säga till en tjockis på pizzerian att det inte är bra för dennas hälsa att äta den pizzan/kebabtallriken eller vad den en nu beställer, och att det även är äckligt för omgivningen att den personen är fet? Men nu kanske ni undrar hur kan det vara äckligt för andra? Tänk er att se en JÄVLIGT fet person äta, ( http://davart.net/awg/wp-content/uploads/2009/01/very-fat-woman-eating.jpg ) hur mysigt är det att se lite kebabsås här och var i ansiktet? USCH FYFAN.. men tänk er även detta scenario, Du sitter på bussen/flyget/tåget och är fast besluten över att sitta längst mittgången, alla platser runt omkring är slut och den enda plats som finns kvar är den vid rutan. Det kommer en fet person och ska sätta sig där och denne insisterar på att du inte ska resa dig, tänk då den feta passera, och du sitter där inklämmd, det kanske kommer en tutte och drämmer till dig i ansiktet (även tjocka män har tuttar) men tänk om den personen vänder rumpan till, och ska komma in där. Hur mysigt är det på en skala 1-10

Nu jävlar känner jag mig stolt, Defensivt mot rökning Offensivt mot tjocka.. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0