Ungdomar i politiken

En sak som slog mig nyligen när jag var på ett partimöte var den att dom flesta inom partiet var över 55 år gamla.. vi var bara 4 personer som var under 30, 2 utav oss var under 20. Det var chockande att höra hur dom gamla jävlarna hade mage nog för att tala om fritiden inom kommunen var dåligt upplagd. Att fritidsgården inte bör finnas kvar, och att man isåfall borde göra mer saker om den ska va kvar.. Men jag fattar fan inte hur dom tänker.. Först tänker dom att fritiden i kommunen är dålig men så vill dom ändå ha bort fritidsgården. Blir så djävla förbannad.. Men sen så kom kommunens skolchef och skulle hålla ett föredrag (gamlingarna hade bjudit in han och han är 27). Det han sa under kvällen va nog fan det bästa jag någonsin hört. För han gick emot politikerna totalt. Han berättade om alla projekt dom kört sedan han började om hur dom faktiskt förbättrat närvaron i skolan för eleverna, om sättet att komma upp med lärartätheten som var på 5,1 lärare på 25 elever, till ända 7,4 per 25 elever. Vi fick även höra om att dom 7 senaste åren har man varje år försökt spara mellan 15-25 miljoner kr per budget för framtiden för att alla lokalpolitiker sagt det.  Men någon som glädje mig (som student) var det att han sa att han ska hålla budgeten. Men att han inte såg någon mening med att stolt stå och säga att man sparar in pengar till framtiden då barnen/ungdomarna som går i skolan är framtiden och att han endast skulle kunna tänka sig spara 10kr som max. Bara för att kunna förse eleverna med så bra matreal och utbildning som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0